| Bruksizm Belirtileri Nelerdir ve Teşhisi Nasıl Yapılır?

Bruksizm Belirtileri Nelerdir ve Teşhisi Nasıl Yapılır?

Bruksizm, ağız, diş ve çene yapısıyla birlikte baş, boyun bölgelerini de etkileyebilen bir rahatsızlık olduğundan teşhis işlemi tüm bu etkenler göz önüne alınarak yapılır. Bruksizm rahatsızlığının teşhisinde kullanılan diş sıkma/diş gıcırdatma kaynaklı belirtiler şöyledir:

Diş hassasiyetinin oluşması ve artması: Bu hassasiyet diş minesinde yani dişin sert yapıdaki dış yüzeyindeki aşınmadan kaynaklanabilir. Bu nedenle diş minesi aşınmalarında veya diş hassasiyetlerinde diş hekimine danışılmalıdır.

Dişlerin yapısal özelliklerini kaybetmeye başlaması: Dişlerde yontulmalar, diş yüzeylerinde düzleşmeler, kırılmalar ve dişlerin gevşemesi yapısal özelliklerin zarar gördüğünün işaretidir. Bu işaretler genelde bireyler tarafından fark edilemez, bu nedenle düzenli diş hekimi kontrolü önemlidir.

Çene ve yüz ağrısı: Özellikle sabah uykudan kalkınca hissedilen çene eklemi ağrısı ve yüz kaslarında yorgunluk bruksizm belirtisidir. Çene kasının sıkılaşması ve sıkma işleminin ortaya çıkardığı gerilimin etkileri baş, boyun ve hatta bel bölgesinde bile ağrıya sebep olabilir. Çene eklemi kaynaklı rahatsızlıklara “temporomandibular” rahatsızlıklar denilir. Bu tarz belirtiler gösteren kişilerin vakit kaybetmeden diş hekimine başvurmasını öneririz.

Bruksizm erken teşhis edilemezse yukarıda bahsedilen belirtiler giderek artar: diş ve çene yapısındaki sorunlar büyür; bu da hasar miktarını artıracağı için tedavi süresi uzar.

Bruksizm Belirtileri Nelerdir ve Teşhisi Nasıl Yapılır?