| Bruksizm (Diş Sıkma/Diş Gıcırdatma) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bruksizm (Diş Sıkma/Diş Gıcırdatma) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş sıkma/diş gıcırdatma tedavisi, rahatsızlığın boyutuna ve biçimine göre değişmekle birlikte öncelik dişler arasındaki gerilimi ortadan kaldırmaktır. Bu nedenle bruksizm tedavisi için kişiye özel hazırlanan ve genellikle “Bruksizm Plağı” olarak bilinen şeffaf akrilikten döküm şeklinde yapılan plak uygulaması ana tedavinin 2 ayağından biridir. Gece plağından farklıdır ve dişlerin kapanışını aktif olarak düzenleyerek iyileşme sağlar. Tedavinin diğer ayağı Botoks Uygulamasıdır. Botoks uygulamasıyla eklem ve dişler üzerine binen aşırı yükler hafifletilir ve en ağır vakalarda bile ciddi başarı elde edilir. Çiğneme kas grubunda bulunan massater ve temporal kaslara yapılan medikal botoks uygulaması dışarıdan bakıldığında estetik olarak herhangi bir değişiklik oluşturmaz. Çiğneme performansında ve konuşmada veya yüz hareketlerinde herhangi bir farklılık oluşturmaz fakat bu kasların kilitlenip aşırı kasılmasını ve hasar oluşturmasını önler.

Şayet diş sıkma/diş gıcırdatma daha önce yapılan yanlış bir diş tedavisinden kaynaklanıyorsa bu tedavinin doğrusunun uygulanması gerekir. Bruksizme neden olan hatalı diş tedavileri çene kapanışını ile uyumlu olmayan dolgu ve kaplamalardır. Bunların sökülüp uygun şekilde yenisinin yapılması gerekir. İleri derece bruksizm vakalarında kemikte ankiloz denilen eklemin yok olup kemiğin kaynaşması durumu varsa eklem replasmanı gibi cerrahi tedaviler gerekmektedir. Böyle vakalarda çene eklemi ciddi zarar görmüştür ve ağız açma-kapama hareketleri sıkıntılıdır. Bu durumda çene eklemine sağlığını kazandırmak için artrosentez denilen cerrahi operasyon ile ilaç enjekte edilebilir.

Bruksizm (Diş Sıkma/Diş Gıcırdatma) Tedavisi Nasıl Yapılır?