Diş Çekimi

diş çekimi

Komplikasyonsuz Çekim

Profesyonel diş hekimlerinin ortak amacı kişinin genetiğinin bir parçası olan doğal dişlerini korumak ve tedavi etmektir. Bunlar sağlanamıyorsa diş çekimi zorunlu olur.

[Diğer dişlerin etkilenmesini önlemek ve yerine en sağlıklı şekilde yenisini koyabilmek için diş çekiminin komplikasyon yaratmayacak şekilde yapılması gerekir.]

Diş Çekimi Avantajları Nelerdir?

✓İleri derecede çürüme ve travma sonrası oluşan kırıklarda diş çekilir.
✓Tedavi edilmemiş diş eti hastalığı nedeniyle ileri derecede zayıflayan kemik dokusuna tutunamayan ve sallanan dişler çekilir.
✓Zamanı geçmesine rağmen düşmeyen süt dişleri, alttan gelen kalıcı dişin doğal gelişimini engellememesi için çekilir.
✓Bazı ortodonti tedavilerinde dişlerin uygun pozisyonda konumlandırılması için çenede yer kazanma ihtiyacı ortaya çıkar. Böyle durumlarda sağlam olsa bile diş çekilebilir. Ancak bu tarz bir diş çekimi uzman ortodontistler tarafından çok iyi planlanmalıdır.
Gömülü dişler çene yapısına ve diğer dişler zarar veriyorsa çekilir.

[Diş çekiminde en önemli nokta çeneye ve komşu dişlere zarar vermeyecek şekilde işlem yapmaktır.]

Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

✓Standart diş çekiminde iyileşme süreci genellikle rahat geçer. Bazı durumlarda doktorunuz ağrı kesici reçete edebilir.
Cerrahi diş çekiminde iyileşme süreci daha uzundur. 2-3 Gün ağrı olması doğaldır. Doktorunuz, size gerekli ilaçları yazacaktır.
Diş çekiminden sonra anestezinin etkisi kaybolana dek yemek yenmemelidir.
✓Çekilen dişin boş kalan yuvasında kan akışını hızlandırabileceği için 1 gün boyunca sıcak su ile banyo yapılmaması faydalı olur.

Diş Çekimi Öncesi Sonrası

Diş Çekimi Hakkında Sık Sorulan Sorular