| Diş Çekimi Hangi Durumlarda Yapılır?

Diş Çekimi Hangi Durumlarda Yapılır?

Diş çekimi işleminin ana nedeni dişteki ileri derecede çürüme ve travma sonrası oluşan kırıklardır. Aşırı diş çürüğünde sert doku kaybı kurtarılamayacak noktadır. Dolgu, kanal tedavisi ve diğer tedavi alternatifleri uygulanamaz. Aynı durum travma sonucu oluşan büyük kırıklar için de geçerlidir. Büyük kırıklar genellikle çoklu kırıklardır ve parçalı yapıdadırlar.

Diş çekiminin çürük ve kırıklardan sonraki en yaygın nedeni diş eti hastalıklarıdır. Zamanında tedavi edilmeyen diş eti hastalığı nedeniyle dişin tutunduğu kemik dokusu ileri derecede zayıflamışsa bunun sonucu olarak diş sallanmaya başlar ve diş çekimi kaçınılmaz olur.

Diş çekimi gerektiren bir diğer durum zamanı geçmesine rağmen düşmeyen süt dişleridir. Bu süre değişebilmekle birlikte genellikle 11- 12 yaşlarında fark edilir. Düşmeyen süt dişi, alttan gelen kalıcı dişin doğal gelişimini engelleyip çene yapısını bozacağından söz konusu süt dişin çekilmesi gerekir.

Diş çekiminin gerekli olabildiği bir diğer durum ortodontik tedavidir. Ortodonti tedavisi uygulanan bazı kişilerde dişlerin bir bütün olarak uygun pozisyonda konumlandırılması için çenede yer kazanma ihtiyacı ortaya çıkar. Bu nedenle bazı dişler sağlam olsa bile çekilebilir. Ancak bu tarz bir diş çekimi uzman ortodontistler tarafından çok iyi planlanmalıdır.

Diş çekimi işleminin yapıldığı bir diğer durum gömük dişlerdir. Gömük diş ya da gömülü diş de denilen diş kategorisinde en çok 20 yaş dişleri yer alır. Gömülü diş sınıfına giren diğer dişler günlük dilde köpek dişi veya küçük azı dişi olarak adlandırılan dişlerdir. Köpek dişlerine diş hekimliği literatüründe “kanin dişleri” denir. Tüm bu dişlerin gömülü ya da gömük kaldığı yer çene kemiğidir. Gömülü dişler, kişinin çene yapısına ve diğer dişlerine zarar vermiyorsa korunabilir ancak aksi durumlarda bu dişlerin çekilmeleri gerekir.

Diş Çekimi Hangi Durumlarda Yapılır?