| Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Standart diş çekimi işleminden sonra iyileşme süreci daha hızlıdır. Standart diş çekimi yapılan bir kişi genellikle sıkıntı yaşamaz ancak bazı durumlarda ağrı kesici kullanımı gerekebilir.

Cerrahi diş çekimleri daha karmaşık operasyonlardır; bu yüzden iyileşme süreci daha uzundur ve ağrı yaşanabilir. Cerrahi diş çekimi ağrısının 2-3 gün sürmesi olağandır. Hekiminiz bu süreci en konforlu şekilde geçirmeniz için size gerekli ilaçları verecektir.

Cerrahi çekim tamamlanır tamamlanmaz yerleştirilen gaz tamponun 1 saat boyunca boyunca baskı yapacak şekilde sıkıca ısırılarak tutulması gerekir. Çekim sırasında oluşan kanın pıhtılaşmasını takiben bir-iki gün boyunca çekilen dişin oluşturduğu boşlukta kan sızıntıları olabilir.

Cerrahi çekimin ardından hekiminiz sizden şişliğin inmesine yardımcı olması için yüzünüze buz kompresi önerir. Cerrahi diş çekiminin doğal sonucu olarak oluşan şişlik genellikle 2 gün içinde kaybolur.

Hem standart hem de cerrahi diş çekiminde anestezinin etkisi geçene kadar gıda tüketimi yapılması doğru değildir çünkü uyuşukluğun etkisiyle dudak ve yanağın ısırılma olasılığı vardır. Diş çekimini takip eden birkaç gün boyunca yumuşak besinler tüketmek iyileşme sürecini hızlandırır.

Pıhtılaşma olan bölgede kan akışına hareketlilik getireceği için diş çekiminden sonra 24 saat boyunca sıcak banyo yapılması önerilmez.

Cerrahi diş çekimi sonrası diş etine standart dikişler atıldıysa bunlar 1 hafta sonra alınmalıdır. Kendiliğinden kaybolan dikişler için hekiminize uğramanıza gerek yoktur.

Diş çekimi sonrası oluşan yaranın iyileşme sürecinin sekteye uğramaması için 2-3 gün boyunca ağzın su ile çalkalanması, ağza pipet tarzı sterilizasyonu şüpheli maddelerin alınması, sigaranın yanı sıra tütün mamulleri kullanımı ve alkol tüketimi uygun değildir.

Diş çekiminin ardından geçen 4 saat boyunca aşırı kanama olması ya da şiddetli ağrının sürmesi halinde durum diş hekimine bildirilmelidir.

Diş çekimi sonrası iyileşme sürecinin 2 hafta içinde tamamlanması öngörülür Bu süre zarfında diş çekimi nedeniyle oluşan boşluk yeni kemik ve diş eti dokusu ile kapanır. Diş çekimi nedeniyle çevredeki dişler oluşan boşluktan etkileneceği için eksik dişin yerine yenisinin konması için uygun planlamanın yapılması gerekir.

Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?