| Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi, kişinin dış etkenlere bağlı olarak ciddi derecede hasar görmüş veya iltihaplanmış dişini kurtarmak için yapılan tedavidir. 2020 kanal tedavisi fiyatları dahil, kanal tedavisi hakkında A’dan Z’ye tüm merak edilenleri bu sayfanın devamında bulabilirsiniz.

Kanal tedavisi, diş hekimliği literatüründe endodonti olarak isimlendirilmiştir. Endodonti, Latince kökenli bir kelime olup “endo” ve “donti” kelimelerinden türemiştir. “Endo” iç, “donti” diş anlamına gelmektedir. Uzmanlık alanı endodonti olan diş hekimlerine ise endodontist denir.

Kanal tedavisi, dişin zarar görmüş iç kısmının çıkarılıp temizlendikten sonra yeniden doldurularak kapatılması işlemini içerir. Bu işlemin yapıldığı kısım, dişin canlı kısmı olan, pulpa ismi verilen iç kısımdır. Günlük dilde “diş siniri” diye adlandırılan pulpa, diş anatomisinde dıştan içe doğru sıralanan mine ve dentin kısımlarının altında yer alan canlı bir dokudur.

Diş çürükleri, diş çatlakları ya da diş kırılmaları ve tedavide geç kalınması pulpa dokusuna zarar verir ve kanal tedavisi işlemine yol açar. Bu tedavinin “kanal tedavisi” olarak isimlendirilmesinin nedeni diş köklerinin içinde yer alan kanalların temizlenmesidir.

Kanal tedavisi işlemine karar vermek için önce dişinizin röntgeni çekilir. Röntgende dişteki hasar tespit edilerek kanal tedavisine karar verilirse dişe lokal anestezi  uygulanır. Lokal anestezi ile diş uyuşturularak yapılan kanal tedavisi, acı veren ya da ağrıya neden olan bir tedavi değildir. Lokal anestezi etkisini gösterdikten sonra temizlenecek kısma ulaşmak için dişin içine bir delik açılır. Açılan delik vasıtasıyla pulpa dokusu, çürümüş sinir dokusu ve diğer kalıntılar dişten çıkarılır.

Kanal tedavisi işleminde endodontist ya da uzman diş hekimi, dişin hasar durumu ve enfeksiyon ihtimalini göz önüne alarak dişi doldurma işlemine geçer. Endodontist ya da uzman diş hekimi, aldığı karara göre dişi hemen doldurabilir ya da ya da bir enfeksiyon ihtimali mevcutsa enfeksiyonu yok etmek için dişin içine enfeksiyon giderici ilaç yerleştirip kalıcı dolgu yapmadan önce bir hafta beklemeyi tercih edebilir. Kanal tedavisi işleminin bu aşamasında endodontist ya da uzman diş hekimi bekleme sürecine karar vermişse kişinin dişine geçici dolgu yapar.

Kanal tedavisi işleminde diş temizliği tamamlandıktan sonra kalıcı dolgu aşaması kanal patı denilen dolgu materyali kullanılarak tamamlanır.

Kanal tedavisi uygulanmış diş şayet ön dişlerden biri ise veya tedavi edilen dişte küçük miktarda kayıp varsa bu diş, dolgu ile restore edilebilir. Ancak kanal tedavisi arka dişlerde yapılmışsa çoğunlukla kuron uygulamasına ihtiyaç duyulur. Kuron, diş şeklini alan bir tür kaplamadır. Dişin durumuna göre kuron işleminden önce bu kuronu destekleyici, “core” adı verilen bir alt yapı kurulmasına da ihtiyaç duyulabilir. Bu alt yapının yerinde tutulabilmesi için de “post” kullanılır. Post, kanal tedavisi yapılmış dişin kök kanalına yerleştirilen fiber malzemeden üretilmiş dolgu ve dişe sağlamlık katan destek yapısıdır.

Eğer kanal tedavisi yaptırmadan önce dişte aşırı derecede ağrı ve ilerlemiş enfeksiyon ortaya çıkmışsa tedaviden sonra birkaç gün boyunca dişte hassasiyet yaşanabilir. Gecikme olmadan kanal tedavisi yaptıran çoğu kişi ise bir gün sonra kanal tedavisi yapılan dişini hassasiyet hissetmeden kullanabilmektedir.

Kanal tedavisi yapılmayan durumlarda yaygın olarak şiddetli diş ağrısı yaşanır. Bu ağrı pulpanın canlılığını kaybetmesiyle kesilebilir ancak kanal tedavisi yapılmadığı için diş içinde oluşan enfeksiyonun ilerleyerek çene kemiğine yayılma ihtimali ortaya çıkar. Bu da hem kanal tedavisi yapılmayan dişin hem de bu dişin çevresindeki dişlerin yitirilmesine neden olabilir.

Kanal tedavisi ile çekilmekten kurtarılmış ve onarılmış diş, düzenli bakımla ömür boyu sağlıklı olarak kullanılabilir. Sadece, kanal tedavisi ile kurtarılmış dişi değil tüm dişlerin sağlığını korumak için dişlerinizi günde iki kez fırçalamanızı, günde en az bir kez diş ipi ile dişlerinizi temizlemenizi öneririz. Diş hekiminize, diş taşı temizliği ile dişlerinizin periyodik kontrolünü yaptırmanız sağlığınız için size fayda sağlayacaktır. Sert yiyecekleri dişinizle kırmaya çalışmamanız diş sağlığınızı korumanıza yardım edecektir.

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var: Ağız, Diş ve Çene Cerrahı Mustafa Sabri Şencan yönetimindeki Novus Klinik %100 hasta memnuniyeti prensibiyle çalışmakta ve hastalarına risksiz tedaviyi garanti etmektedir. Diş hekimliğinde kanal tedavisi başarı oranı son derece yüksektir. Kanal tedavisi sonrası sorunlarınız hâlâ sürüyorsa bu şu anlama gelir: Kanal tedavisi sırasında kanal dolgusu eksik kalmış ya da tedavi yetersiz yapılmış olabilir. Bu durumlarda “retreatment” denilen yeni bir tedavi uygulanır. Retreatment, kanal dolgusunun sökülüp kök kanalının temizlenerek tekrar doldurulması işlemidir. Retreatment işlemi de sonuç vermezse “kök ucu rezeksiyonu” diye isimlendirilen cerrahi yöntemle o dişin tedavisi gerçekleştirilebilir.

Tüm diş tedavilerinde olduğu gibi kanal tedavisi fiyatları da her yıl Türk Diş Hekimleri Birliği tarafından belirlenmektedir. Diş tedavilerinde kurumsal internet sitesi üzerinden fiyat paylaşılması yasaklanmıştır. Bundan dolayı kişinin rahatsızlığına bağlı olarak değişen tedaviye ilişkin en doğru fiyat bilgisini belirlemek için uzman diş hekiminin detaylı muayenesi gerekmektedir. Bununla birlikte Türk Diş Hekimleri Birliği’nin ilan ettiği kanal tedavisi fiyatları size bu konuda bir fikir verebilir.

Türk Diş Hekimleri Birliği

(Her Kanal İçin

–Dolgu Hariç)

731,48   790,00

Türk Diş Hekimleri Birliği’nin ilan ettiği 2020 kanal tedavisi fiyatları listesinden de anlaşılabileceği üzere tedavinin gerçek maliyeti, dişte oluşan hasarın boyutuna ve ne tür bir kanal tedavisi yapılacağına bağlıdır. Kanal tedavisi fiyatlarını etkileyen bir diğer faktör de tedaviyi yapacak olan kliniğin kullandığı materyallerin kalitesi ve diş hekiminin tecrübesidir. Kanal tedavisi fiyatı hakkında sizi yanıltmayacak, en doğru bilginin klinikte yapılacak muayene sonrası tarafınıza verilmesi sizin yaranıza olacaktır.