| Kanal Tedavisi Süreci Nasıl İşler? Kanal Tedavisi Acı Veren ya da Ağrılı Bir İşlem mi?

Kanal tedavisi işlemine karar vermek için önce dişinizin röntgeni çekilir. Röntgende dişteki hasar tespit edilerek kanal tedavisine karar verilirse dişe lokal anestezi  uygulanır. Lokal anestezi ile diş uyuşturularak yapılan kanal tedavisi, acı veren ya da ağrıya neden olan bir tedavi değildir. Lokal anestezi etkisini gösterdikten sonra temizlenecek kısma ulaşmak için dişin içine bir delik açılır. Açılan delik vasıtasıyla pulpa dokusu, çürümüş sinir dokusu ve diğer kalıntılar dişten çıkarılır.

Kanal tedavisi işleminde endodontist ya da uzman diş hekimi, dişin hasar durumu ve enfeksiyon ihtimalini göz önüne alarak dişi doldurma işlemine geçer. Endodontist ya da uzman diş hekimi, aldığı karara göre dişi hemen doldurabilir ya da ya da bir enfeksiyon ihtimali mevcutsa enfeksiyonu yok etmek için dişin içine enfeksiyon giderici ilaç yerleştirip kalıcı dolgu yapmadan önce bir hafta beklemeyi tercih edebilir. Kanal tedavisi işleminin bu aşamasında endodontist ya da uzman diş hekimi bekleme sürecine karar vermişse kişinin dişine geçici dolgu yapar.

Kanal tedavisi işleminde diş temizliği tamamlandıktan sonra kalıcı dolgu aşaması kanal patı denilen dolgu materyali kullanılarak tamamlanır.