| Ortodonti

Ortodonti

Her Yaşta Ortodonti Tedavisi

Sanılanın aksine ortodonti tedavisinde üst yaş sınırı yoktur. Hem çocuklar hem yetişkinler ortodonti tedavisi olabilirler.

[Daimi dişleri çıkmış, 12 yaşından büyük olan herkes kalıcı ortodonti tedavisi için uygundur.]

Ortodonti Tedavisi Hakkında Sık Sorulan Sorular

✓Çapraşık dişlerin düzeltilmesi.
✓Ayrık dişlerin birleştirilmesi.
✓Çene kapanış bozukluklarının düzeltilmesi.
✓Çene seviyesi farklılıklarının giderilmesi.

Çapraşık ve ayrık dişler, çene kapanış bozuklukları, çene seviyesi farklıları beraberinde bazı sorunlar getirebilir. Çapraşık dişler iyi fırçalanmaya rağmen gıda artıklarının birikimine yatkındır ve diş çürüğüne karşı savunmasız durumdadırlar.

✓Diş teli.
✓Görünmez diş teli.
✓Şeffaf plak.
✓Braket uygulamaları.

Kişiye özel tedavi aperey kullanılarak yapılır. Aperey, ortodonti tedavisinde kullanılan aygıtların genel adıdır. Apereyler iki sınıfa ayrılır: sabit apereyler ve hareketli apereyler. Apereyler ortodontik probleme bağlı olarak ağız içinde ya da ağız dışında kullanılır. Ark teli, braketler, lingual retainer, yüz maskesi, chin-cup, headgear, tedavide kullanılan apereylerdir.

[Ortodonti tedavisi ile düzgün sıralanmış dişler ömür boyu işlev görebilir. Sağlıklı ve estetik bir gülümseme, sosyal çevre ve iş yaşamında özgüven açısından önemlidir.]

✓Her şeyden önemlisi genel ağız ve diş sağlığı korunmuş olur.
✓Uyumu sağlanan dişlerin çiğneme, koparma işlevi daha etkili hale gelir.
✓Diş temizliğini engelleyen sorunlar giderileceğinden hijyen sağlamak kolaylaşır.
✓Diş estetiğini sağlayarak yüz estetiğine katkıda bulunur ve kişiye özgüven kazandırır.

Ağız ve diş temizliğine ekstra özen gösterilmeli, dişler günde 3 kez ortodonti fırçası ile fırçalanıp ek olarak ara yüz fırçalarıyla temizlik yapılmalıdır.

Ne tür bir tedavi uygulandığına bağlı olarak süre değişir. Ortalama 8 ila 24 ay sürer.

Hangi Ortodonti Tedavisi Sizin İçin Uygun?
Diş Teli
Görünmez Diş Teli