| Pembe Estetik Nasıl Yapılır?

Pembe Estetik Nasıl Yapılır?

Diş eti estetiği ve sağlığı için yapılan 4 yaygın işlem vardır: rejeneratif, gingivoplasti, gingivektomi ve kron boyu uzatma.

Rejeneratif Tedavi: Özellikle iltihabi rahatsızlıklar nedeniyle sağlığını yitirmiş diş etine uygulanan bir tedavidir. İltihabi diş eti dokusu temizlenir, yeni doku oluşumu için ilaç ve doku uyarıcı protein destekleri kullanılır.

Gingivoplasti Tedavisi: Diş etinin lazer ile şekillendirilmesi işlemine gingivoplasti denir. Simetri sağlamaya yönelik bir opresyon olan gingivoplasti ile estetik gülüş kalitesini artırmak, gülüş sırasında dişlerin ön plana çıkmasını sağlamak amaçlanır.

Gingivektomi Tedavisi: Diş eti uzunluğunun lazer ile kısaltılması, fazlalığının giderilmesi işlemine gingivektomi denir. Gingivektomi, diş etinin ön plana çıkmasından kaynaklı estetik sorunu gidermek için yapılır. Diş yapısına oranla fazla alan kaplayan diş etleri ağız hijyeni açısından da sorun yaratır. Fazlalık durumundaki diş etleri arsına gizlenebilen gıda artıkları bakteri oluşumuna neden olabilir.

Kron Boyu Uzatma Tedavisi: Dişin kron adını verilen üst kısmının diş eti hattının altına indiği durumlarda yapılan bir işlemdir. Kron boyu uzatma işlemi öncelikli olarak, kök dokusu sağlam bir dişi onarmanın bir yoludur. Kronun görünür olması diş estetiği açısından avantaj sağlar.

[Pembe estetik yapılırken bazen bir tedavi kaliteli bir gülüş için yeterli olabilirken bazen birden fazla tedaviye ihtiyaç duyulabilir.]

Pembe Estetik Nasıl Yapılır?